Alla inlägg under november 2010

Av marie - 11 november 2010 21:14

  

 örhängen av "folierade" glashjärtan i grönt . Folierade hjärtan har en speciellt vacker lyster tycker jag . Här valde jag smyckesdetaljer i guld för jag tyckte att det harmonierade fint med det gröna hjärtat .  

Av marie - 6 november 2010 10:21

   Här är ett dekorativt halsband passande för festligare tillfällen. Jag har trätt vita olikformade sötvattenpärlor på smyckestråd ( tre rader) med klämpärlor emmellan vilket gör att man kan göra ett mellanrum,sedan har jag snurrat dem runt varann. Kanske något för nyårsafton ?

Av marie - 1 november 2010 18:22

   Att göra örhängen är jätteroligt . Det finns en oändlig möjlighet av variationer . Kan man bara grunderna så är det bara att blanda färg och form. Även här är det vackert att använda silvertråden och man kan göra en liten "pärlbur" av snurrad silvertråd. Pärlburar kan man lära sig att göra i boken Smycketråd och pärlor av Linda Jones .

   Här är ett halsband . Jag har använt en vanlig spelkula och gjort en pärlbur av silvertråd som jag sedan har hängt i en läderrem .

Ovido - Quiz & Flashcards