Alla inlägg under juni 2008

Av marie - 24 juni 2008 20:48


Jag har funnit lyckan.Jag har funnit ro.Jag har funnit meningen med livet.Pusselbitarna har fallit på plats.Du ger mig glädje. Du ger mig kärlek.Allt i en finstämd harmoni.Aldrig har jag vetat att det kunde kännas så fint.Allting stämmer, allting känns så rätt.Jag kännar åtrå, jag känner kärlek.Att känna sig älskad och att vara förälskad måste vara livets finaste musik.Jag vill bära Dig ömt framåt i livet.Jag vill göra allt Du ber mig om.Jag vill sjunga den vackraste visan,den om kärleken till Dig.Vad har jag gjort för att förtjäna detta ? Vad har jag gjort för att förtjäna Dig ? Det enda jag kan göra är att tacksamt ta emot den finaste gåvan jag fått,och vårda den ömt och sinnligt,den finaste gåvan i livet.

Kärleken mellan Dig och mig.Rött hjärta

Av marie - 10 juni 2008 21:00


Idag har jag tagit en liten TIMEOUT. Kan politikerna så kan jaag...Har en nackkrage på mig som är gjord av speciell lera ifrån Kina..nyinköpt..Ja ,mycke` ska man prova när inget annat hjälper..Det bevisar iallafall att hoppet är det sista som lämnar människan.Den här sortens lera används visst på travhästar som har ont...sååå det vore väl sjutton om inte den hjälper...eller??

Jag har alltid älskat mitt jobb. Skulle kunna vara fler timmar när jag mår bra men min omtänksamma chef tycker att jag skall ta det försiktigt så  att jag inte får ett bakslag men det ääär ju sååå roligt på jobbet och jag blir såå ivrig ....Hur var det nu då  ? Jo ,JAG MÅSTE LÄRA MIG ATT BEGRÄNSA MIG.. annars sitter jag snart där med värken i nacken och vill bara gråta..det är nog bäst att lyssna på goda råd....och på kroppen sin....

Av marie - 2 juni 2008 10:28


Bildgåva av min dotter Anna....


Mina barn har estetiska anlag . Deras ämnen är bild och form samt musik

Det känns som en stor gåva som jag vårdar ömt i mitt hjärta.

Jag bor på Norrlands Hawaii . Ja, den kallas faktiskt så ,vår Ö . Här har jag bott i  hela mitt liv..Här är härligt både sommar som vinter .Det har varit en fantastisk uppväxtmiljö för barnen.På sommaren är nära till bad och båtliv och på vintern är allt så vackert...Jag skulle inte kunna andas om jag inte fick bo vid havet....

Idag är sommarvarmt och jag ska åka och inhandla blommor för att plantera och njuta av hela sommaren...jag vattnar och kikar lite under fiberduken i trädgårdslandet om något kommit upp. Jordgubbsplant och smultronplant blommar  och jag går en härlig tid tillmötes . Då ska jag njuta av varje sekund och minut..och ta tillvara på den stund som äär ,utan oro för framtid eller bitterhet över sån´t som har varit.

Det är nog själva livets hemlighet.........


Ovido - Quiz & Flashcards