Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Nu fortsätter jag med bloggandet. på min blogg - smycka.bloggplatsen.se....

Av marie - 10 november 2013 14:56

   

Nu har jag bestämt mig för att fortsätta med den här bloggen -  smycka.bloggplatsen.se . Det var mycket längesen jag gjorde något inlägg, men idag så passar jag på . Hemma från jobbet, begränsad av smärtan i nacken och huvudvärken. Med smärtstillande medicin i kroppen min och en värmedyna runt nacken som så många gånger förr . Då vet jag att det är bra att försöka focusera på något annat än själva smärtan , en sorts själsuggestion på något sätt..

OM man ska ha ett positivt tänk så kan jag känna att vad som är bra med såna här dagar är att de är helt kravlösa och när väl värktabletten har  börjat att ge effekt så kan det till och med vara ganska skönt att sitta här i favoritfåtöljen med en skön varm värmedyna runt nacken och focusera på nån repris av något favoritprogram på TV:n eller surfa runt på internet med datorn här i mitt knä . Att komma till någon sorts acceptans av att det är som det är en del dagar tar lång tid. I mitt fall flera år och efter en längre tids sjukskrivning med start våren 2007 . Nu är jag iallafall åter i jobb, på en annan arbetsplats och i deltid vilket gör att krav och förmåga står mer i jämvikt med varandra .

Ingenting händer dock inte av sig självt . Det ligger en del av egen förmåga i att få saker och ting att hända . Det går inte att bara vara och tro att saker och ting blir av sig självt . Först gäller det förståss att få en insikt om problemet - Varför kommer värken och varför har den uppstått ? Sen gäller det att finna verktyg för att förhindra den och även se över vad som går att förändra för att må bättre . Sätta upp delmål och slutmål och fundera på vilka verktyg som man kan använda- De här kan appliceras på det mesta i livet, inte bara på att uppnå bättre mående . Tillexempel för att  uppnå en önskan eller en dröm man har om något , vadsomhelst egentligen !  Ingen annan kan göra det åt dig ! Du måste själv förändra genom att finna verktyg för förändringen och sätta upp delmål och slutmål .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marie - 20 september 2019 21:28


Ikväll har jag suttit och bläddrat i fotoalbum och tänker på tidens gång...Tid som inte kommer tillbaka. Människor man saknar eller perioder i livet som man saknar.Tex när barnen var små. Jag blev lite nostalgisk i en längtan tillbaka till något som ...

Av marie - 29 augusti 2019 13:01


  Nu har det gått en tid sen jag skrev att jag skulle fortsätta blogga .Snart (*harkel*hm*) 6 år 😳 Tappade bort både lösen och användarid som det heter.Men nu är det ordnat ! Åren går och en del förändras medans annat är beständigt.Min h...

Av marie - 18 juni 2011 17:49

Jag har flyttat min hobbyverksamhet. Hälsa gärna på genom att klicka på länken -  www.123minsida.se/hobbyverkstan Hälsar MarieCharlotte  ...

Av marie - 21 maj 2011 08:48

   Jag har förälskat mig i glaspärlor . De är så otroligt vackra ! Runda , ovaler, facetterade, gula som honung, blå som azur, röda som är kärlekens färg, gröna som vårens grönska eller svarta som synden . Gnistrande , glittrande . Sätt några melland...

Av marie - 18 maj 2011 12:44

        Det var ett tag sedan jag skrev här  men nu har tillverkning och inspiration tagit full fart. Jag har anmält mig till en marknad och det känns väldigt inspirerande att tänka på det. Just nu håller jag på att tillverka en tavla / skylt ut...

Ovido - Quiz & Flashcards