Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Att börja med Smycketråd och Pärlor...

Av marie - 28 oktober 2010 10:46

Det hela började med en bok som heter Smycketråd och Pärlor av Linda Jones . En mycket bra bok om man vill börja med smyckestillverkning . I den finns beskrivningar hur man gör, vilket man sedan har nytta av vilket typ av smycke du än väljer att göra . En annat bra tips är att köpa redan färdiga "smyckes-kit" som innehåller allt du behöver för att göra ett smycke + beskrivning. Då lär man sig också olika tekniker tex att sätta fast ett lås . Så småningom kan man börja köpa olika delar och försöka på egen hand. Ett av de första smycken jag försökte mig på var ett halsband ur ett sånt smyckeskit . Inte särskit snyggt , köpt på rea, men det viktiga var träna , träna , träna =) Sedan fortsatte jag med boken bredvid mig på kökssoffan ..... 

   örhängen av silvertråd gjorda efter Linda Jones beskrivning . Dessa gillade min dotter =)

  

Broscherna på bilden var roliga att göra men tyvärr inte särskilt "moderna". Men visst är det vackert med pärlorna och silvertråden tillsammans iallafall ?(efter Linda Jones)

Jag har fotograferar det mesta jag gör. Det är roligt att spara bilderna och kunna använda sig av dem på olika sätt, tex när man bloggar =)

På återseende !

 
 
therese bohm

therese bohm

29 oktober 2010 12:18

vilka snygga örhängen kolla gjärna in min blogg och föj den ¨så länge det går hoppas att du vill följa min blogg det skulle vara jätte kul / kram thessb

http://thessb.bloggplatsen.se

marie

31 oktober 2010 18:12

Vad roligt att du gillar örhängena ! Jag har kollat in på din blogg =) Det är roligt att skriva och blogga och "besöka" varandras bloggar . Jag tror att man har mycket att lära av varann. Välkommen åter till min blogg Therese, och
ta hand om dig !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marie - 20 september 2019 21:28


Ikväll har jag suttit och bläddrat i fotoalbum och tänker på tidens gång...Tid som inte kommer tillbaka. Människor man saknar eller perioder i livet som man saknar.Tex när barnen var små. Jag blev lite nostalgisk i en längtan tillbaka till något som ...

Av marie - 29 augusti 2019 13:01


  Nu har det gått en tid sen jag skrev att jag skulle fortsätta blogga .Snart (*harkel*hm*) 6 år 😳 Tappade bort både lösen och användarid som det heter.Men nu är det ordnat ! Åren går och en del förändras medans annat är beständigt.Min h...

Av marie - 10 november 2013 14:56


    Nu har jag bestämt mig för att fortsätta med den här bloggen -  smycka.bloggplatsen.se . Det var mycket längesen jag gjorde något inlägg, men idag så passar jag på . Hemma från jobbet, begränsad av smärtan i nacken och huvudvärken. Med smärtst...

Av marie - 18 juni 2011 17:49

Jag har flyttat min hobbyverksamhet. Hälsa gärna på genom att klicka på länken -  www.123minsida.se/hobbyverkstan Hälsar MarieCharlotte  ...

Av marie - 21 maj 2011 08:48

   Jag har förälskat mig i glaspärlor . De är så otroligt vackra ! Runda , ovaler, facetterade, gula som honung, blå som azur, röda som är kärlekens färg, gröna som vårens grönska eller svarta som synden . Gnistrande , glittrande . Sätt några melland...

Ovido - Quiz & Flashcards