Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Bussresan till Stockholm..

Av marie - 3 mars 2009 09:55


I helgen har jag åkt buss till Stockholm och min yngsta dotter. Jag känner mig så nöjd och tacksam att mina barn har blivit så otroligt fina människor. Jag tänker att de har så bra värderingar här i livet. De är skötsamma och månar om andra. Till min stora förvåning så "dissar" mina döttrar bloggdrottningen ( som hon kallas) Blondinbella!När jag undrar varför, så säger min ena dotter.-Men mamma , hon är en bortskämd överklassbrat ( brat ? ) som bloggar om dyra modekläder och att hon nu HAR BÖRJAT STÄDA SJÄLV !! Mamma -Fattar r´u?När jag går längre bak i bussen för att besöka toan så sitter en lång , gänglig yngling till höger . Han har grönt hår, och då menar jag verkligen grönt, samt ett svart hundhalsband i läder med utåtstående nitar (piggar) .Då sände jag åter en tacksam tanke till barnen som bara färgade håret korpsvart i tonåren i sitt sökande efter identitet.När vi åkt ca 10 mil så hördes en smäll, och jag som satt så långt fram att jag kunde se i chaufförens backspegel , såg att det rök från vänstra bakhjulet. Vi hade fått punka på bussen på motorvägen med mitträcke...En bärgningbil med möjlighet att laga punka på bussar på plats rekvirerades. Vi fick vänta en timme innan allt var klart. Bilar , långtradare passerade i sån fart att det skakade i hela bussen som stod still. Trots att en varningstriangel satts ut ! Min dotter SMS:ade att hon hade hört att samma bussbolag en gång hade tappat ett hjul med bussen full av folk..Vad rolig du är SMS:ade jag tillbaka..-jag har faktiskt över 20 mil kvar ! Sedan följde en fartfylld resa för chauffören försökte köra ikapp tiden . Jag såg hastighetsmätaren ( ska aldrig sätta mig så långt fram igen ) och inte vet jag hur fort bussar får köra men den låg sällan under 100 km/timme , oftast en bit över. Han körde om "småbilar" och även stora långtradare i snöslasket och nu tyckte jag synd om medtrafikanterna istället. Chauffören talade i mobilen utan handsfree, nåväl ( för att vara rättvis ) bara korta samtal vid några tillfällen men ändå..jag trodde det var förbjudet. Nu tänker jag prova annat bussbolag vid nästa resa. Det är tur att det finns konkurrenter. Vi får se om den resan blir annnorlunda !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marie - 20 september 2019 21:28


Ikväll har jag suttit och bläddrat i fotoalbum och tänker på tidens gång...Tid som inte kommer tillbaka. Människor man saknar eller perioder i livet som man saknar.Tex när barnen var små. Jag blev lite nostalgisk i en längtan tillbaka till något som ...

Av marie - 29 augusti 2019 13:01


  Nu har det gått en tid sen jag skrev att jag skulle fortsätta blogga .Snart (*harkel*hm*) 6 år 😳 Tappade bort både lösen och användarid som det heter.Men nu är det ordnat ! Åren går och en del förändras medans annat är beständigt.Min h...

Av marie - 10 november 2013 14:56


    Nu har jag bestämt mig för att fortsätta med den här bloggen -  smycka.bloggplatsen.se . Det var mycket längesen jag gjorde något inlägg, men idag så passar jag på . Hemma från jobbet, begränsad av smärtan i nacken och huvudvärken. Med smärtst...

Av marie - 18 juni 2011 17:49

Jag har flyttat min hobbyverksamhet. Hälsa gärna på genom att klicka på länken -  www.123minsida.se/hobbyverkstan Hälsar MarieCharlotte  ...

Av marie - 21 maj 2011 08:48

   Jag har förälskat mig i glaspärlor . De är så otroligt vackra ! Runda , ovaler, facetterade, gula som honung, blå som azur, röda som är kärlekens färg, gröna som vårens grönska eller svarta som synden . Gnistrande , glittrande . Sätt några melland...

Ovido - Quiz & Flashcards